tisdag 15 maj 2012

Kvällen

Det första jag säger är bara!
Man har alltid lika kul när man är med Ida på tur!
Vi borstade pratade häst och tjejsnack i ca 20 minuter och sadlade och gick ut.
De blev ett uppehåll med regnet och fint med sol så vi passade på! 
red in i skogen en bil Donna larva sig lite med ger ju säg på en gång när hon märker att ingen riktigt bryr ''sig om henne'' .. ;) Började jobba hästarna lite Goldie var lite mot handen först jobbade lite mer med skänkel och sits och då gick det bättre! :-)
Fram till en stor vattenpöl och dör tog det tvär stopp! 
Med med påkopplade B-ponny ben så tog vi oss över det på ett kick med ;) 
Duktig ponny , red ut på gamla skogsbilvägen och då var ida plötsligt borta i full galopp och jag efter! Och då rök stigbyglarna och jag sitter och blå håller med ena handen i sadeln för att hitta bygeln igen ! Och de gjorde jag till slut och de bar vidare! Lika kul som alltid! 
Annars gick goldie Fint i form och jobbade med kroppen helt okej för att va första passet på länge!
Härligt att va ute med Ida igen! Och direkt när vi kommer in börjar det regna igen, så tur hade vi!
Goldie, Jag & Donna



1 kommentar: