fredag 29 juni 2012

Ritten till Sommar betet!

Varje år rider vi iväg våra kära ridskole ponnys och hästar iväg till betet som ligger kanske 6 km från klubben. En av årets höjdpunkter ! Och vi ''trognaste'' ponny ryttare och häst ryttare får rida iväg med dem!
Blev väldigt roligt i år. Fick rida D-ponnyn Jojo , Aldrig ridit han innan. Han är en duktig ponny i dressyr men ingen kan klara av han i hoppningen tydligen för han bockar och studsar efter hindrena. Fick rida bredvid Amanda och Molly (En av mina Närmsta stall kompisar) och en unghästen :) Satan vad roligt det var! 
han var väldigt lätt jobbad och var rolig att jobba med, förutom när han rycker tygeln ur handen på en. men då blev han tillsagd så han gjorde det inte så många gånger till.. skritt och trav helt under bar. och vilka ökningar !!!! Galoppen var som en liten B-ponny flög lite hit och dit men gick att jobba han fint där med, dock lite tung i huvudet.. när vi nästan är framme, vi travade bredvid järn vägen får han sitt lilla ''Jojo ryck'' och börjar galoppera på stället och i sidled och skuttade och bockade . Men då gjorde jag samma sak fast på han med ben och sits! Han blev helt chockad!!!! att någon gjorde imot ! Hahah!! så Han slutade efter en stund men nej då hade han börjat så då skulle jag avsluta det! Så till sist gick han fint i galoppen och då saktade jag av ;) Och Emma som rider bakom mig sitter och krattar och ropar : BRA RIDET! han var  ju nere i diket !! Och de var tydligen sådana ryck han får när man hoppar han. Men jag tyckte det var skit kul så jag ska kolla om jag får börja träna lite hoppning med han till hösten :-D 
Sedan var vi framme och släppte dem ut på den stora ängen! Så fina de var! såg ut som vildhästar!!!!
Amanda och Molly i Rött! nästan framme

Jojo

Jojo & Jag efter ritten! båda nöjda och glada!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar