onsdag 19 september 2012

En Elev till!

Har fått tillskot på privat lektions delen!
Idag Red Hanna & Favven sin första lektion för mig.
Favven är en D-ponny född 1990 och gått i hoppning & fälttävlan vad jag vet med sin ägare Lovisa som är lika gammal som han:)  Hanna är fodervärd på han och har ridit i några år på ridskolan. Hoppar lite lägre och varit med på någon liten klubbtävling. Favven är lite fjantig när det kommer till bommar och hinder. Han stannar någon meter innan och vill helst slippa.. Men kan hoppa väldigt fint när han väl kommer igång. Hanna sa till mig igår lite ledsamt att han inte ens hoppat över ett 40 hinder. Så jag föreslog att hon skulle rida för mig idag. Och det började idag med att jag fick leda dem över en bom serie och slutade med att Hanna hoppade nästan 80cm (typ 2 cm ifrån) i lätt sits galopp. Hade en liten sockerbits kombination på 40-50 som i början var jobbigt att ta sig över och i slutet tog dom den som en liten extra sak som om det inte vore någonting!
Hann jobbade bra och förbättrade sin ridning på bara 50 minuter! Stort pluss till Hanna, fortsätt så så kommer du långt!
Första bom serien

80 cm ! Mobil bild dock lite suddig men alltid kul att ha bilder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar