tisdag 11 september 2012

Hur är det?

Jag får Sms och samtal osv där Folk och nära vänner frågar hur det är med mig och Maja..
Och jag vet att ni läser bloggen så jag svarar alla med ett inlägg nu då..
Det är inte så bra. Varken med mig eller Majsen. Dels mår jag inte bra alls när jag vet att det är dåligt med Maja men även saker utanför stallet som är personliga. Maja vet jag inte vad det är fel på, eller rättare sagt vad som har hänt precis... Igår kväll när jag kom till stallet såg hennes bakben ut som ett stuprör. Helt runt och platt! Inte varm eller  så men inte bra! Hon fick en linda med kylning för att det skulle gå ner över natten. Var där imorse och kollade till henne och tog av lindan. Svullnaden hade gått ner men var verkligen inte över... Fick tipps av stallets ''tomte'' Som kan det mesta, han tyckte jag skulle röra på henne att det verkade handla om cirkulationen i benet. Jag tror delvis på det men det borde vara något mer med. Kom tillbaka nu på kvällen och det hade gått ner lite till och jag skrittade barbacka på henne ner till sjön och tillbaka, Hon kändes inte trött eller halt alls men kommer vänta med ridningen ett tag nu så det inte händer något. För skulle skadan gå upp runt skruven får hon ett skott i skallen..... Och det vill varken jag eller hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar