söndag 30 september 2012

Tävlings resultat!

 Hennessy II
Är som jag jag skrivit tidigare en mycket speciell ponny som har 0% självförtroende och har väldigt svårt att lita på sin ryttare. den var en liten mindre tjej som hoppade henne innan mig och det gick i 120km/h och stegringar och enorma studs. Hon var lite spattig när jag hoppade upp med men hon lugnade ner dig säkert 50% iaf och lugnade sig.(då kan ni säkert tänka er hur illa det kan vara när ni ser filmen) jag är väldigt nöjd med henne har ju trots allt inte hoppat henne på 2 år.. vi kom runt och en 4:e plats av kanske 12 stycken. Hade vi inte rivigt i omhoppningen hade vi blivit placerade 2:a men vad gör det när man är gör nöjd! Jag kommer fråga ridskolan om jag kan få börja tränna och tävla henne igen för det är något jag saknar! När vi kom in på framhoppningen sa några : Åh men kolla, är kommer ett ekipage vi saknat ! riktigt kul att höra och få respons på ! Tack Therese Hillbom som filmade!

No Mercy

Maja var ju som väntat helt Galen. Eller ja hon var väldigt taggad och fram i allt. Hon var ju inte så kul och jabba med men jag kände : vafan? Hon har vilat i ett halv år.mer. Så vad är dilen att jobba henne i lång och låg form och få henne jobba precis rätt.. nej jag lät henne få ha kul (med kontll ofc)
och göra det hon gillar bäst och är klart bäst på! Och hon NJÖT så mycket av att få va inne på banan igen. Det var ingen höjd alls och ingen svår bana med läskiga hinder men hon gillade det. och det gör mig otroligt glad. Att se att glöden hos henne finns kvar trots allt som hänt det senaste året.
Hon nollade med glädje och fick en rosset som hon förtjäna med guld efter det hon gått igenom. :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar