torsdag 20 september 2012

Yes!

Nu är jag glad!
Sadeln låg bra på Maja!!!
Det kan vara den fulaste Stübben sadeln i världen men maja kan ha den för tillfelligt!
Nu slipper Sofia rida barbacka hela helgen ;)
Maja var helt GALEN idag. Red ut i skogen på vanliga 3-delade bettet för det har funkat så bra innan. Hon var som hon är lite trög och lat i början men efter galopp kullen som jag kallar den en liten uppför i skogen på barkstigen så gick hon inte att stoppa. Jag trodde helt ärligt att tyglarna skulle gå av. som tur är så är det lilla klätter berget i slutet av vägen och då fick jag efter att kämpat ner henne i skritt, så vi klättrade lite och de värkade hon gilla. red på en gammal väg bakon berget som jag travade henne på och kom sen fram i galopp när grus vägen började och hon kändes så mäktig och så stark i kroppen! Travade på den geggiga barkstigen men sista biten hem var hon galen. skulle bara springa! Men en väldigt rolig tur hade vi i alla fall. Lycka till Sofia säger jag bara ;) 
Blundar såklart på bilden som alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar