måndag 22 oktober 2012

Irriterande ...

Red ute i mörkret på stora hopp banan idag och bara 'red' . Försökte få henne att bara gå lite lågt på tygeln och jobba med kroppen och att hon ska kunna gå kvar i form i övergångar och avsaktningarna. Men hon blir så jävla flaxig och springer när man saktar av från galopp till trav tex... Och jag försöker på nya sätt heeela tiden, bara sitter och slappnar av-funkar inte. Håller ihop henne med hjälperna- funkar inte. bara med sitsen- funkar inte alls. bryr mig inte om att ändra något - funkar inte det heller... funkar allt samtidigt- Funkar inte heller.. Blir galen nästan... Usch så nu vet jag vad jag kommer öva på tills på söndag. Men imorgon ska jag rida ut med Jonna så vi får iaf en dags pause från dressyren... 
Hon kändes inte helt bra idag men inte dålig heller. Hon gick Okej med huvudet sänkt med bra steg men inte i någon samlad form och inte några grasiösa steg alls... Var inte rätt dag för dressyr helt enkelt men är nöjd. Men någon har tagit min sadel tvål :@ As sur är jag den var typ helt ny och den kostar fan 200kr så jag vill ha tillbaka den! Hoppas den kommer fram imorgon..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar