lördag 23 februari 2013

Gårdagens träning

Fick rida Fatima igår. Fatima är en c-ponny som är ganska dum i huvet om jag får säga det själv... Men hon är lite rolig, hon är så tvärt emot maja..

Mot ett hinder så brukar man sitta ner , hålla tygeln spänd med kontakt i munnen på hästen och skänkeln om. På henne fick man inte ens ha tygeln spänd för då tvär nitar hon, Hon måste vara helt fri i munnen, tygeln hänger i princip på halsen. De var lite läskigt måste jag säga för hon är lite känd på klubben för att bralla och börja bocka ;)
I början så höll jag i henne på en 3 länga på 3 hinder med 3 galopp språng emellan varje. 
hon tryckte ihop sig och blev spänd, och då på sista tvär nitar hon, som en B-ponny!!!
Så jag hoppade över på halsen men satt ju kvar ;) Tyvärr fick ingen film på det ;)

det gick sen bara inte bra alls, hon är så svår man får inte ens röra henne! Man måste lite på henne helt och de blir rätt svårt när hon bockar och nitar. En tvär nit till på sista och då blev den så tvär så sadeln åkte över halsen på henne..... HA HA!
Efter det fick jag fullt fokus och det gick som på räls, jag höll helt slappa tyglar och red rätt med sists och skänkeln och hon kom perfekt flera gånger om och tränaren sa att det såg väldigt bra ut!
Kändes bra att avsluta bra att hon kunde slappna av lite! 

Lärde mig mycket under gårdagens lektion! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar