fredag 15 februari 2013

Hoppträning

Har tränat för Marika Schön ikväll.
Fick sitta upp på Kiss Mee, Majas hag kompis. De är ju ingen häst jag precis setat mycket på, ridit henne 2 gånger utomhus & ute är hon ganska annorlunda!
Hon är ganska lång och svår att ha ihop! Hon har all motor i frambenen och bakdelen sladdar mest runt!
Dagens övningar var roliga och lärorika, jobbade på volt med en bom och ett litet hinder med bom fram och bak för avstånd. Hon va riktigt fin nästan hela den övningar, vi fick ett bra flyt och samarbete! Sedan var huvudsaks övningen om hoppning. Två hinder, oxer och räcke bredvid varandra. Först så skulle vi komma med stora vägar och raka. Sen skulle vi göra det på minst språng! Och de är min favvo övning! Men kiss me bocka och bocka och bockade!! Satan vad hon bockade!! Jag kunde knappt få henne att fortsätta framåt! Men det gick . Sen sa Marika att jag skulle kapa svängen ännu lite till. Och då sladdade bakdelen helt och hon bockar o vi gick nästan omkull men jag lyckades rädda det så vi stod på alla 4-ben!
Tror att ägaren filmade som jag kan lägga ut sen. Har en still bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar