söndag 24 februari 2013

Provridning av Kings Chateau

Hallå!
Igår kväll var jag, Elsa & Marie iväg och kollade och prov red en ponny jag funderar på att ta hem. Kings Chateau heter han En stor C-ponny valack. Gått mest dressyr senaste åren och innan det ponny galopp. Han är sparsamt hoppad men har ett stort sug mot hinder och hoppade fint!
Red lite dressyr och hoppade lite!
Han hade otroligt fin och bra galopp, dock hade han en helt annan form på sprången när han hoppade än maja! Så jag såg ut som en sjukt obalanserad snor unge i landningarna. Fick några stopp på han, vilket jag tyckte var bra så man får se alla sidor! Han var inte hoppad på 2 månader så vi tog det som sagt ganska lugnt. Ska åka och prov rida han fler gånger för jag trivdes bra med han och kom bra överens med varandra. Skit fin ponny! Men vi har isf lite att jobba på i hoppningen ! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar