måndag 29 april 2013

Gymnasie!

Har funderat mycket på det här med gymnasiet och har ju varit helt inne på transport på hagströmska i Falun.
Men nu har det slagit om helt och jag känner att det jag vill göra är att hålla på med hästar och ridsporten!

Jag har ju sökt in på NIU elit ridning i Enköping och kommit in men det återstår att se om jag kommer in på själva skolan eftersom de inte har riksintag.. Vilket är synd!

Jag har då bett om råd av andra om bra hästgymnasium och fått lite tipps!
Jag ska kolla in dem närmare när jag får tid!

Några av dem är;

* lillerud i Värmland
* Strömsholm
* nytorp
* Jälla i Uppsala
* Västerås
* Vretagymnariet
* Linköping
* Bollerup
* Rättvik

Om ni kan något om dessa eller något annat så får ni gärna dela med er om det!

3 kommentarer:

  1. Strömsholm är ett väldigt tufft gymnasium, då man har flera ridpass per dag + man går i skola i Västerås + man får hjälpa till väldigt mycket på helger när det gäller stallskötsel, flytta runt hästar till massa hagar mm. Dessutom måste man hinna sköta om sitt boende och sig själv eftersom man oftast bor där och får sköta sig själv. MEN det är ett väldigt givande gymnasium och jag kan lova att efter dessa tre år är man väldigt Skicklig med både hästar och ridning! Det går i stort sett från steg 1 och går genom alla grunder och målet är att på en av deras ridskolehästar (eller sin egna) gå bra i LA dres och 1.20 m hopp. :)

    SvaraRadera
  2. Va e problemet ?????
    De e ju bara o skriva att du bor i Enköping !!!!!!

    SvaraRadera
  3. linköping är grymt bra jag har ju kommit in där. är en grymt bra skola :)

    SvaraRadera