lördag 27 april 2013

Underbar Tävling!

Rycktet, Vinden, Legenden . No Mercy.

Vi lstade imorse och körde iväg, Maja stod stilla och skötte sig bra. Kom fram vid 9 tiden och kollade på någraa starter och kollade läget ett tag.

80cm:
( Jonna & Maja)
Maj var lite stel på framridningen men i galoppen kom hon loss mera och såg riktigt fin ut! 
Hon fick jobba mycket på volt i galoppen och göra lite tempo växlingar, såg bra ut.
Var Jonnas första lokala tävling. så Hon var ganska nervös.
På fram hoppningen vart det lite slarvigt i början men hon fick till 2 super fin språng i slutet.
När hon gick in och fick start signal, så hörde jag mitt eget hjärta slå. Jag har aldrig varit så sänd över att se min egna ponny gå!
Jonna red fenomenalt bra och dom nollade grunden  och vidare till omhoppning, på näst sista hindret tvekde hon men Jonn låg på och de nollade och fick bra tid och fick gå in på prisutdelning!

90cm:
( Jag & Maja)
Red fram och hon kändes inte bra alls! Lat seg och ostabil!
Antagligen för att hon var trött efter första klassen. hon fick lite betfor och vatten så hon vaknade till lite, värmde lite lätt runt runt bara, inga speciella krav mer än att hon skulle jobba fram ner och med ryggen.
På fram hoppningen blev hon lite ivrig och tröck sig mycket om kom nära och la henne fel. skrittade i några minuter. sen någraa staarter innaan jag gick in tog jag oxer och de känder super!
Var så äckligt nervös och skit spänd en efter första hindet allt var så bra, så taggad och vilket flyt.
Jag kom perfekt på ALLA hinder i grunden. nollade och körde omhoppning och nollade där med!
Måste säga att jag red så sjukt bra och det var den bästa rundan och och maja gjort!
Vi slutade som 2:a ! :)



 Jonna





Jag










2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Super fina bilder. Så roligt att se Majsen i fullfläng igen.
    She is the best! / Pappa-Tony

    SvaraRadera