söndag 1 december 2013

Äntligen lite material!

Hej på er !
Idag blev det en hel dag i stallet.
Tagit hand om Elsas 3 ponnys också eftersom hon är på Globen som ni alla andra ;)
Jag skippade det i år. Har gått 2 år så jag väntar ett år ;)

Jag vet inte hur det är i era delar av sverige men här är det storm blåst och saker flyger runt.
Det började med att jag skulle gå och mata häästarna i hagen så ser jag en stor Henra transport rulla fram över gården utan bil! så sprang fram och puttade tillbaka den och la en stor sten mellan hjulen.

Jag började rida Velvet, hon var väldigt pigg och tittig på allt som lär och flög runt. Så hann bara värma upp sen fick vi gå in i ridhuset.
Hon kändes ändå väldigt bra. Hon är jämn i stegen och tar i när hon trycker ifrån. Hon har ju varit lite ''skadad'' hon stampade upp sig på bak benet för någon vecka sen så hon går med ett bandage bak. 

Sen Tog jag in Maja och gav henne lite kärlek och pysslade om henne. Tränsade och gick in i ridhuset och jobbade henne framst i skritt . Hon var riktigt stadig och fin i formen och kom upp bra med ryggen. Travade något varv bara för att känna av och hon kändes bra i alla benen! :)

Maja var med och fotade lite så ni får se lite bilder på nya Velvet! :)
Ni får ursäkta min jätte pösiga jacka, jag har inte en puckel på ryggen ;)








Och En bild på Frida och Danny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar