tisdag 31 december 2013

Året 2013!

I Januari började Maja bli bra efter skadan och var igång !
Vi lunkade på utan speciellt hård träning. 

Medans Maja vilade från hoppningen tränade och små tävlade jag Hennessy som jag tävlade innan jag fick Maja. Det gick bra för oss men tyvärr blev det ingen längre tid för oss..

efter månad gick och jag bestämde mig för att låna ut Maja och hon fick åka iväg och bo hos Jonna i Rättvik. Där Maja trivdes jätte bra.
Medans Maja var iväg så fick jag börja träna klubbens bråkiga och knäppaste ponny.
Cane (jojo) som var en riktig utmaning att ens få framåt utan att försöka bralla av en!

Men efter nnågra månaders träning så blev han riktigt bra och vi  kom ut på varan första tävling i Hofors som oxå blev min första för året. där vi stolt kom runt med bara 4 fel som var ett nerslag.

Maja var igång igen och jag & Jonna började ut och tävla henne och det gick väldigt bra för oss alla!
Första tävlingen blev vinst för Jonna i 80cm och en 2:a plats för mig och Maja i 90.

våren rullade på och efter några månader kom Maja hem till mig igen.
Hemma fortsatte träningen och tävlingarna.
Under sommaren hann vi med några bra starter, ett meeting där vi debuterade LA.

Maja fick en sträckning och sensommaren blev en lång vila men Tillsammans med kompisar blev det en hästig och rolig sommar!

Och jag följde med Elsa på Fälttävlans SM där hon slutade som 3:a på Pedro.

Sommaren var slut och jag bestämde mig för att satsa allt och flyttade till Enköping där jag började NIU Elit idrott
Där blev min nya kamrat Caddie som jag tränade för Rolf Byström och allt gick bra. Maja var fortfarande lite stel men började ridas. 



Men efter drygt 2 månader så blev det för jobbigt för mig. Jag längtade tillbaka hem till Falun. 
Det var ett av de värsta besluten jag tog då. för jag verkligen älskade skolan stallet och dom jag bodde hos. Men mitt gamla liv drog mig tillbaka hem.

Så jag flyttade hem igen. Hem till Falun

Maja flyttade några veckor senare hem och då flyttade vi ut till min nära vän Ida Hjelm som jag stod hos några månader. där började träning och oxå allsvenska kom igång. Maja var inte helt igång så allsvenskan blev uppdelad på 3 olika hästar.
Omgång 1 på Kiss me. omg 2 på Jojo o& omg 3 på Majsan.




Hösten fortsatte och vi tävlade på och kom hem med rosetter varje gång! Maja och jag var äntligen tillbaka på banan igen!





Vi avslutade nu 2013 med en dubbel vinst på hemma plan och en bra känsla!

Nu ser vi fram emot tävlings året 2014 !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar