söndag 26 januari 2014

En HELT häst fylld helg!

 Lördagen började med att vi skulle hämta Pom som inte ville gå in i transporten.
 Så vi tod en paus och sen 5h senare stod hon i Stallet!

Pom: jobbade henne i ridhuset på hinder. Två serier på långsidorna och ett kryss på volten som låg på 70 cm. Hon var lite jävlig i höger varv på ena serien men hoppade på glatt och framåt. Hoppade sen ett räcke i slutet av ena serien på 80-90 utan några problem alls. Avslutade med en rasäkta känsla och var nöjd trots krångel med lastning.

Maja: blev en snabbis i skogen, lite trav och lite skritt. Hon kändes lite stel och tillbaka.
Jobbade henne lite i skritten för att mjuka upp.

Velvet fick vila :)

Vaknade tillsammans med Elsa i morse, Fint väder och härlig inställning till dagen!
3 hästar skulle röra på sig och Pom skulle hem!:) 
Vi försökte va lite snygga och fotade oss med hästarna, dock blev det inte många bra bilder men de som blir bra kommer upp i veckan ;)
 
Maja: ja, hon blev fotad och red henne lite i snön en kort stund :)

Pom: Pom fick en hopp runda till. Vi ställde fram lite mer läskigs hinder och lite oxrar och en liten styr övning.
Hon var ganska dryg och skull inte hoppa oxen i högervarv. Fasoner säger jag bara. Men till slut gick det oxå. Tränade oxå lite vatten matta och läbbiga små bommar men det gick till slut.
Hoppade oxar på ca 1 metern och hon dykte de va kul! Första tävlingen i helgen och jag är väldigt tveksam hur det kommer gå. Måste tyvärr säga att jag inte tror på att det kommer gå bra. Är det under 20 stopp är jag nöjd. Ja då förstår ni vilken nivå det ligger på. Hon är som hon är och jag har svårt att göra nått åt det, tjurar hon ur är hon en riktigt arg Diva!  Men... Vi får hoppas på att det går bra och att hon kanske har en bra dag och att jag rider på bra som Fan!

Velvet:
Tränade henne för en ny dressyr tränare, Annika Norén . 
Mycket nöjd med henne. Hon förstod både mig och velvet bra och la upp på den nivån som är lagom för oss! Vi som precis har börjat lära varandra. Jag har ju knappt ridigt dressyr på henne. Jag bad henne lägga fokus på att hon biter fast och hänger sig i vänster tygel och fattningar och avsaktningar.hon blir lite av ett lok som bara plogar på. Men hon lossnade bra och gick fint i mitten! Hon blev dock lite trött mot slutet och lite ofokuserad. Men riktigt nöjd. Har fått något att jobba med!
Var faktiskt väldigt duktig och lindade alla ben med vita lindor och putsade stövlarna extra ;)
Bilder och filmer från helgen Kommer!
Här är vi efter en bra första träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar