tisdag 21 januari 2014

Hopp

När man har som mest motgångar. När man har har fötterna genom skorna ner i jorden och är på botten. Så är det någonting som driver oss till att fortsätta fast det gör ont. Fast vi vet att om, det kan gå mer fel, så kommer det göra mer ont. Det som driver oss till den yttersta gränsen är hopp.
Hopp om att det kan bli bra och hopp om att det ska funka.
Jag har levt på Hopp det senaste 2 åren. Ni som följt mig vet att Maja 3 Maj 2012 åkte in på operation för en spricka i bakbenet. Vilket tog hårt på 14 åriga mig.
Och dom senaste 2 åren har allt handlat om hopp. Hoppet om att hon skulle kunna gå, kanske ridas. Mycket vill ha mer. Maja har de senaste åren gått fram och tillbaka med små skador efter 3 maj 2012. Det har sett så mörkt ut flera gånger. jag har varit nära att ge upp säkert 36 gånger. 
Men om det så som 1 av 30 dagar sett lite ljust ut har man fått en smula Hopp om att fortsätta.
Och det har räddat mig & Maja många gånger. 
Så länge det finns Hopp finns det en möjlighet, försvinner Hoppet är man förlorad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar