måndag 20 januari 2014

Otroliga krafter.

Igår fick jag verkligen en uppenbarelse om vilka sjuka krafter våra djur hästarna har. 
Både Pom och Velvet hade rena rama rodeon med mig igår.
Pom började jag hoppa och hon gick bra sen tjurade hon ihop och du sa jag ifrån och då brallade och bockade hon så mycket så jag faktiskt flög av.mgjorde illa huvet lite men märkte det inte då.
Åkte vidare till velvet och hon var helt hysterisk! Hon bara bockade och sparka bakut och var helt vild! Efter kanske 20 minuter av konstant busande så fick jag fram henne i en normal galopp och jobbade bara med att få henne att få runt på volten. Var ute på snö ängen, och så fick hon gå i djup snön i kanske 30mi uter för att coola ner sig! Det gjorde hon oxå. Valde att inte rida Maja för efter som jag vart  "skadad" mer efter varje häst så skulle jag nog dött om jag tagit ut den sista.
Som tur är är Pom alltid lika söt på bild! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar