torsdag 27 februari 2014

Hoppträning!

Var fört på Ikea idag men Mamma, köpte lite ramar och några saxar till stallet: :)

Åkte till stallet och sadlade Velvet och gick in i ridhuset och tog fram lite hinder. 
Inez var med på Majsan. Dom ska tävla i helgen, 80 cm.
Det gick jätte bra för dem trots att maja var lite stark och pigg. Inez har bra koll på henne! :)

Sen hoppade jag upp och värmde velvet lite, Trav hoppar henne mycket, bra för henne. 
Och att landa i rätt galopp, det har hon svårt för. (det förklarar min dåliga sists på ett av hindren)
Hon gick riktitgt bra idag, blev bara ett kanin hopp som kom på slutet och det var jag som felbedömde. Trodde inte att det var så högt då vi hade en smal oxer bara men när jag hoppade av låg bakre bommen på 130! Duktig Velvet! ;) 
Så det var kul! :))

Nu ska jag iväg till min kära vän Maja Ekebjär , har inte sett henne på länge.

Här är två korta filmer från idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar