fredag 21 februari 2014

Provridning

Maja har varit en pest idag att hantera, tittig, springig och för mycket bara!
Longerade henne innan de kom för att se hur hon rörde sig, hon rörde sig fint och följsamt. 
Sen gick jag med henne en prommis för att hon skulle slippa stå inne och tråka.
Första intrycket av Jennifer och hennes Mamma var väldigt bra. 
Trevliga, vettiga åsikter och var väldigt förtjusta i Maja. 
Jag red fram henne och jobbade igång henne och började arbeta henne. 
Tog fram ett litet hinder och jobbade lite på det också, hon var ju överlycklig och körde ett riktigt bocksprång med mig och blev helt chockad men skrattade högt, tänkte att shit nu vill de inte ens prova när hon gjorde så. Men tvärt om de tyckte bara det var charmigt. Jennifer satt upp och jobbade Maja lite och försökte hitta några knappar. Hon har haft en pause från hästar efter att sålt sin häst förra året. Trots det så kom hon och Maja bra överens och set såg riktigt bra ut, kul att se! Jag blev väldigt glad och ledsen när jag såg hur bra Maja trivdes med J på ryggen.

Fick nu ett mail att de har pratat och bestämt sig att de vill köpa henne och att det är upp till mig om köpet blir av eller inte. 

Jag ska tänka lite och överlägga men jag tror inte jag kan hitta ett bättre hem åt Maja än hos Jennifer. Hon är inte ute efter att tävla eller hård träna. Hon är 19 år, har erfarenhet och lugn men bestämd. Bra för Majsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar