torsdag 13 februari 2014

Super hästen!

Velvet gick jätte bra igår, var lite stark (som väntat) med hackamooret men med många halv halter gick även det!
Intensivt men bra pass. Mycket gymnastik hoppning och kombination på bara små hinder. Väldigt bra för Velvet, hon behöver få upp kropps kontrollen och veta vart hon har sig själv lite mer !;)

Idag red jag barbacka dressyr inne, med hacket. 
Just för att jag vill rida in henne lite på det och jag känner att jag får bättre kontakt och känsla för hennes gångarter och kan komma åt bättre barbacka. PLUS att jag personligen tycker att det är bra att dom inte går med en sadel varje dag! Vet inte riktigt varför jag har den tanken.. Men tänk själv att springa på ett löpband med en läder ryggsäck och en unge i den.... Hehe..

Nöjda tjejer efter igår! Som om en månad blir Lagkamrater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar