tisdag 17 juni 2014

Bad och Shopping!

Tjenare!
Började dagen med att släppa ut hästarna vid 7 tiden, Elsa var med. Lata som vi är drog vi hem och sov några timmar innan vi ringde Ida som kommit hem så vi drog en repa till häst butiken Norells! ( :D ) 

Nytt schabrak stod på tur för mig, har inget riktigt fint tävlings schabrak, har bara mitt whitaker som jag börjat tröttna lite på ... 
Så det blev ett vitt bling schabrak från GG! Skit snyggt!

Tillbaka på gården red jag och Elsa hästarna till badstranden. Jag har ju varit där själv 3 gånger utan framgång med velvet. Hon har total vägratt att ens prova gå ner i vattnet. 
Men nu när PR var med så var det inga problem. Första gången hon var ner i vattnet i sitt liv och hon tyckte det var super skoj! Hon travade runt på egen maskin och hade super roligt medans pilot Eline försökte få stopp ;)

Tillbaka i stallet såg vi att klockan tickat iväg, så då fick den ticka iväg lite till. 
VI gick in till Ida (som är dotter i familjen som äger källvikens gård) Och käka, precis som ''förr'
Pysslade lite till ute i stallet och nu är jag hemma och landar lite innan jag ska dra iväg med jossan och grilla lite :) 

1 kommentar:

  1. Jag har kvar min första rosett sen blåbärshoppningen med Akilles! <3
    // Jessie

    SvaraRadera