söndag 15 juni 2014

Final allsvenskan!

Var final i allsvenskan igår, men som sagt får inte Velvet gå med sadel. Idas häst har inflammation i ryggen. Så jag och Ida fick låna häst. Jag fick låna av en lag kamrat som red i Falun. Lina heter hästen, fullblod som gått fälttävlan. Ida fick låna en 5-åring. Och det gick att anmäla men 10 min innan start så sa dem att hästen inte fick starta.. Och vi var ju bara tre ryttare på plats, såå vi blev bara två vilket gjorde att vi inte kunde komma så långt..
När en tredjedel av ryttarna startat hade 5 ramlat av. Och den sista ramlade av så illa att vi fick invänta ambulans i 1 timme så det blev lång väntan. Hennes arm hade gått av. Och det syster tydligt! Var som om hon hade en extra armbåge ...
Lina var lite lik Maja VÄLDIGT mycket egen motor! Fort skulle det gå och kul som satan var det!
Älskar sådana hästar. Bockade efter varje hinder på framhoppningen men inne på banan var set fokus! Försökte hålla in henne några gånger men ägare ina sa att jag skulle ändå hålla ett högt tempo om jag kunde! Såndet blev lite växling inne på banan men kul var det! Fick tyvärr en rivning i kombinationen men är så nöjd annars! Hade aldrig setet på hästen förut och det går så bra. Hon hade inte startat en meter på några år heller sådder var ju jätte bra ! :) ägare Ina var väldigt nöjd också vilket var roligt! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar