måndag 23 juni 2014

Lyckad debut på Dalahoppet!

Ja, vad kan man säga mer än att det blev två lyckade starter!?

Var både nervös och taggad inför första starten. Släckt, pojkvän och svärföräldrarna var där och kollade på! :)

Inför 1 meter var hon seg trött och inte alls framåt. Inget kändes riktigt bra helt enkelt... Vi fick inte in team känslan eller flyt på hindren. In på banan och försöker ladda upp men utan resultat. Trots den dåliga känslan och min nervositet kom vi runt nolla med placering :)) jag tyckte det kändes helt förjärvligt men när jag såg filmen efter såg jag att det inte var så illa som jag trott ;-) 

Efter någon mer timmes väntan så var det dags för klass två som var en 1,10 klass. Det bar 62 starter och många bra och duktiga ryttare med, som tex Leif hall , A Källberg och Johansson :)
Som sagt skickliga och duktiga ryttare. Mål att nolla hela banan. 

In på framhoppningen kändes det direkt att Velvet ville ha revansch  sedan klassen innan! 
Mycket ,er taggad och mycket mer i takt med mig. Vi var inte i ett bra "flow" och efter fösta hinderna på framhoppningen kändes vi som ett bra team! Och ville verkligen visa att vi kunde mycket bättre än klassen innan !
Allt gick skit bra! Ända kruset blev en linje med ett räcke sedan kombinationen kom vi då'igt in på, helt mitt fel! Men vi löste det. Vidare i om hoppning och då ville jag satsa lite ! Och fan va bra det gick blev dock en sväng som kostade mig lite mycket tid och förlorade någon sekund på det tyvärr... Men in på en 3:e plats under Matilda Källberg. Hur glad som helst!!! Och där låg jag kvar ett bra tag. Men som sagt så var det många med i klassen! Jag slutade på en 8:e placering. Helt sjukt!!! Är väldigt stolt över mig själv och Velvet ! :-D 
Så två fina rosetter med hem och äran över att få stå med på stora skärmens placeringar under mer än halva klassen ! :))
Filmer och bilder kommer komma under veckan!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar