lördag 16 augusti 2014

Debuten 120

Det var en tuff start.

Hon kändes fin och faktiskt lite piggare på fram hoppningen men rev flera gånger, valde att inte hoppa för högt på framridningen men tog en oxer på 120 innan vi gick in. 

Banan var lång och var 11 hinder och 13 språng. Innehöll en trippel barr och en tre kombination. 
Vi kom in rätt säkra och kommer bra in på första och bra in på andra där vi dock fick ett skit pet. Framme på fyran vet jag inte riktitgt vad som hände, men i språnget ångrar hon sig lite och lyfter inte bakbenen så vi brakar igenom den stora oxern.. 5 språng efter var nästa hinder som vi kommer över men efter 4ran så blev jag rädd och vågade inte rida som jag skulle. Jag fegade ut helt enkelt. 
Nu börjar både jag och häst känna oss trötta och ännu några bommar faller..  
Men trots många bommar som föll fick vi inte ett ända stopp och det var jag nöjd med. 
Målet var att hoppa några språng och komma runt. Och det gjorde vi. 
En otrolig prestation från velvets sida som hoppade allt fast vi kom dåligt på många hinder. 
Ingen vacker runda men runt kom vi fast vi var trötta och slitna. Nöjda trots allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar