lördag 23 augusti 2014

Kvälls terapi

Tjenar!
Velvet har som sagt tagit det lugnt denna vecka och vilat varannan dag. Har då inte haft någon inspiration till att skriva så tänkte att det kunde vänta !:)

I onsdags hoppade vi lite, mer teknik på små hinder och sen hoppade jag några språng på 110 bara. Tränade för Anita! Velvet över hoppade på allt, var ofokuserad och skuttade mest bara runt oh löjlade sig. Hoppas hon är mer samlad tills imorgon (söndag) för då är det första omgången i allsvenskan div 2!
Tävlar fortfarande för Aspeboda, som inte år någon prestige klubb så mål på placeringar PSV är inte någon prio.. Men alltid roligt att starta lag tycker jag! Härligt med lag känslan och allt där i kring med träningar och träffar!:) 
Red ju också Julias ponny star. Fin ponny som hoppar allt hur högt det än är men i dressyren va han inte lika tuff, efter 15 minuter hade vi arbetat oss in i en låg stadig arbetsform som jag försökte få han jobba i genom hela passet. Väldigt speciell i bogpartiet. Han har som svag och kunde inte riktigt ställa sig åt höger (som en ostkrok som man brukar säga) men i övrigt en fin ponny men saknar lite muskler här och där! Och GUD VA ROLIGT att rida ponny igen!! Det var sist jag satt på Maja jag red ponny tror jag.. Vilket tyvärr var ett tag sen nu :( 

Idag ska Velvet trimmas på banan inför morgondagen, jobba lite skänkelvikningar, öppna/sluta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar