söndag 7 september 2014

En helg i Gagnef!

Har haft en super bra helg denna vecka.
Var ju ponny meeting med lite högre klasser och sen en junior klass per dag för storhäst.
Skönt på något sätt att bara få tampas med dom i ens egen ålder någon gång ibland. ;-) 

Igår, som jag skrev. 
Gick hon nolla i grunden sen sumpade jag det i omhoppningen så vi gick ut. men så kan det bli ibland! hon gjorde annars en väldigt fin bra runda och känslan var på topp!

Idag
Hon var så otroligt fin på framhoppningen! Hoppade högt över och med en jätte fin kurva över både oxern och räcket. Gick banan som inte alls satte sig i huvet.. fick gå om den 2 gånger och när jag satt upp så visste jag fortfarande inte riktigt vart jag skulle. fick stanna upp i mitt tänkade nästan varje gång när jag gick igenom den i huvudet.. Jag brukar va ganska snabb/lätt lärd när det gäller att plugga in banor men idag gick det inte!  Som tur var så satt den väl inne på banan ''Uho'' 

Velvet var taggad till öronen och lite svar att ha kontroll på. men hon hoppade fint. 
tyvärr fick vi med oss 2 bommar ner, men ska jag vara ärlig trodde jag att det var fler.. ;)
Kändes som att jag var i många, men det var bara inbillning. 
Var några svåra svängar som var kluriga men som vi löste ganska bra i varje fall.. 

Duktiga Ida Wallberg fotade lite under helgen, fastnade på några bilder! 

Min fina Black Velvet 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar