tisdag 14 oktober 2014

Massa planer lite tid

Har så mycket planer och så lite tid.¨

Ibland vill man bara hoppa av skolan och gå 110% in för det man verkligen vill.
Just nu vill jag bara ta hem båda hästarna hem till gården (velvet & Contessa) Jobba med dem hela dagarna. Promenera, stretcha, longera, rida, ge dem massa kärlek och lägga upp planer.
Körkort är också något som skulle underlätta. Så jag kan ta mig och hästarna till tävling och träning.
Då hade jag kört land och rike för att få dem så långt som det bara går.

Planen med contessa är just nu att från grund, Bygga upp henne. Psykiskt och fysiskt. Vet ju inte hur hennes psyke är riktigt än. Hon är ju inte osäker eller ''dum'' som jag förstått det så vill jag bygga upp ett starkt band emellan oss. Vill ha hennes fulla tillit. Men fysiskt så ska jag försöka bygga upp hennes muskelatur framför allt, då hon stått mycket nu under sen sommaren/hösten. Få upp styrkan och ut hållligheten. Tidigt i vår är tanken att Contessa ska börja tävlas. målet är då LB. dvs 100cm.

Medans Velvet kommer få en slags vinter vila men hållas igång. Hon har gjort 30 starter denna säsong och jag tycker att det är inte mer än rätt att hon får ta det lite lugnt. Men velvet ska väl sen under vår/sommaren gå 110, 120 stadigt. Kvala 130.

1 kommentar: