tisdag 2 juni 2015

Bättre, bra, katastrof

Wille kändes så mycket bättre nu på eftermiddagen och jag kände att det var min häst igen!
Så himla skönt, hade nästan lite ångest över morgonens träning. . :( 
Tränade inne med ''tävlings bettet'' och behöver oftast inte rida med den undre tygel något men skönt att ha den där om det är så att den behövs. 

Sen åkte jag vidare till taiyo som fick sig ett kortare pass då jag börjar känna mig lite krasslig. 
Han var lite trög för skänkeln och bockade ganska mycket, men gick väldigt bra de sista 10 minuterna. Och precis när vi hade skrittat av och var klara så ställer han sig men var snabb och ''fick ner han'' men när jag väl gjort det lättar jag på tygeln och då sätter han sig ner och lägger sig ner/går omkull på något sätt så jag gled av längs med gruset... Det var ju surt, allt gick bra men kändes verkligen skit onödigt? 

Hemma igen så ringde Jossefine (Willes tidigare ägare) Och vi har pratat mycket de senaste dagarna, då Wille känts lite annorlunda. Och hon kommer och hälsar på oss på söndag, Wiee! Roligt! Så hon ska få rida wille lite och sen kanske hjälpa mig lite och ge lite tipps :) 

Som sagt är jag lite kraslig ikväll och jag hoppas att det ger sig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar