söndag 14 juni 2015

Vinst i div 1 !

Sent på fredags kvällen ringde klubbens tävlings ''chef'' och frågade om jag kunde starta laget i Gagnef div 1. Vilket lät super roligt att få möjlighet att göra. Så jag tackade ja, trots en natt av studentfirande så kom vi fram till tävlingen, besiktade. Allt såg bra ut ställde sedan in honom. Fick veta lag uppställning och jag gick ut som 2 i laget och 7:a i fältet. Vi lastar ur honom och har då inte överdrivet mycket tid på oss. Gissa vad som då händer?
Jo. 
Såklart så trampar han AV SKON... eller halva rättare sagt. I lite halv panik springer jag till sekretariatet och dom ringer hovslagaren kunde komma om en 30 minuter. 
(30 minuter?!?! Jag ska in om MAX 15 minuter..??) 
Springer in och joggar igenom banan och vi lyckades också flytta mig så jag gick ut som sist i laget. Vi skrittar med Wille och gör så gott vi kan för att han ska kunna värma upp musklerna någorlunda.  Hovslagaren kommer och får på skon igen. Och jag hoppar upp allt känns bra, han känns stabil, taggad! 
travar nått varv galopperar och hinner hoppa ett räcke sen var det min tur att gå in. 
Och Han gick väldigt bra. Han var jämn nästan hela banan, drog dock lite efter en linje och kom snett in på ett hinder och han hettsade upp sig och jag kännde direkt att hoppar han nu så kommer han få panik efter så han sakta ner och lägge en volt och kom på en ny anridning och då hoppade han jätte fint, fick gasa lite för att inte få med något tids fel. Och han va nolla på alla hinder på banan och det slutade med att BoRS laget (vi) vann första omgången!!! Så roligt att få rida med så trevliga och duktiga tjejer, bra stämning, possetiva och så glada! 

Lagledaren var nöjd med mig och erbjöd mig att rida Finalen i Sundsvall som är kval till eliten, så roligt! Men vi får se hur det känns med Wille nu framöver.. Men det vore sjukt roligt att få rida det i Sundsvall. 

Så roligt så nöjd över lördagen!
Foton tagna av duktiga Jolin Berg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar