onsdag 12 augusti 2015

Första riktiga hoppträningen på Håkan

Idag hade jag den första riktiga träningen på Håkan för Anita.
Han kändes jätte fin efter två dagars dressyr och gjorde fina övergångar och lyssnade väldigt väldigt bra!
Vi värmde upp dem och jobbade bara på marken i kanske 20-30 minuter och la sedan in lite kavaletti bommar. Tog dem sedan i galopp och bytte galopp över dem.
Håkan är ju inte jätte mycket riden och blev inriden ungefär för ett år sedan så han är rätt grön i sin utbildning och kan inte tex, byten än.

Sedan hoppade vi en liten bana på låg höjd. Han var jätte fin!
Enda tabben var dock rätt grov och de tar jag på mig helt. Jag mätte tokfel, stackarn.. Och han hade inte en chans. (så van vid Willes stora språng)

Men vi la lite volter, avsaktningar genom banan och han kändes lyhörd. han kan gärna gå lite snabbt in mot hinder och sedan inse att det inte finns något avstånd att gå på. därför tränar vi mycket volter och halter mitt i banorna just nu. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar