måndag 24 september 2012

Tillbaka!

Så nu är jag tillbaka i stallet igen!
Sofia har bara skrittat med henne och promenerat så hon har tagit det lugnt i helgen :) idag så gav jag mig ut på banvallen (med nya stövlar!!!) hon var extremt pigg och tittade på allt och inget de gjorde så hon hade väldigt vårt att koncentrera sig på arbetet.. Men de finns ju sånna dagar med men jag red så mjukt och lugnt jag kunde för att hon skulle känna sig trygg. Alla gå farter kom med vi red kanske 3 km bort. Hon var spänd och blockad (som jag kallar det) i traven men när jag fattade galopp så bara gick hon in i en lugnare fas ner på tygeln och rullade på! Ja ... Såklart höll det inte hela vägen men första galopp rundan gick bra i alla fall ! Sen blev hon lite mer galen men inte som hon var i traven . Vände tillbaka och jävlar vilka raketer till hovar hon fick! Blir ju rädd när hon blir så stark och bara försöker dra! Som tur är har jag ändå musklerna i ben säte och armar för att hålla emot henne från att total kuta! Skrittade lite en kort galopp lite trav sen kändes hon konstig i bak. Nej tänkte jag!!! Skrittade en km men sen började hon trava själv, då lär hon inte ha ont? Men saktade av då. Sen lät jag henne trava på lite ett tag efter och då fick hon super fint och bra igen! Kan varit jag som bara inbillat mig men man blir ju lite skraj!! Så hon fick kylning på alla 4 ben när vi kom tillbaka men hon var ju fortfarande galen ! Ponny bus ponny bus.... Men jag älskar hennes små knäppa sidor med !:) var otroligt fint väder att rida i btw! Solen lyste och var påväg mer över sjön med alla fina färger på träden!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar