tisdag 25 september 2012

Veckans hiss!

Igår när jag var ute och red mötte jag en man med en lös hund. När han ser att jag kommer med häst ropar han in hunden och säger åt den att sitta på andra sidan av han(ifrån vägen) och håller fokus på hunden. MEN han frågar samtidigt mig om allt går bra och om hästen är rädd för hundar på ett trevligt sätt! Jag svarar snällt att hon inte är rädd för hundar och rider vidare, vänder en bit senare och möter han en gång till och FAST HAN VET att hon var väldigt hund van stannar han upp placerade hunden på sidan och pratar sedan glatt med mig och berättar att hunden har respekt för hästar för han fick en stöt i häst hagen som liten! Efter vi pratat lite snabbt tackar jag för att han visade sådan respekt för oss hon han svarade: Självklart, de kan du lita på! Ha en bra tur.
Det ger en så bra energi och man blir så glad att folk tar hänsyn !
En riktigt stor hiss får hund farbrorn frågn igår !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar