tisdag 9 oktober 2012

Helt okey ..

Red Maja på rak bettet . De är väldigt bra att rida på någon gång ibland men blir det för ofta så är det inte bra alls! Men idag var en sån dag de funkade ! Jag jobbade henne en rätt lång stund i skritt och gjorde mycket skänkelvikningar och bak och framdels vändning. Hon är väldigt duktig på det nu! Vi har övat mycket!! När jag sen började trav jobba henne lite mer jobbade jag på volt och försökte få henne i en lång låg form och mej själv mycket mer avslappnad en vad jag är. De är där det största problemet i dressyren sitter.. I att jag inte riktigt vågar slappna av hel. Men jag gör mitt bästa för att träna bort det! Hon gick efter 5-10 minuters jobb på vänster volten riktigt fint, mycket skänklar och säte medans handen bara ska vara blixt stilla! Höger gick bra det med men vi fick inte helt samma sköna känsla som i vänster.. Lite galopp han vi med men hon va så dunder pigg så vi tig bara något varv. Ville inte förstöra det härliga passet med att hon stressade upp so pga mig i galoppen. Men väldigt fin i den lilla galopp vi körde!
Hon var till och med lite svettig när vi kom in i stallet igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar