onsdag 10 oktober 2012

Hoppträningen

Ja jag trodde inte jag skulle hinna då jag slutade 16:00 och skulle va på träningen 17:00 
från skolan med buss tar 20 minuter hem byta om trampa till stallet och sen 15 minuter till träningen, Men jag han!
Måste säga att det var grymt kul ! Svart men kul. Har inte tränat för någon i hoppning sen ny år. . . så det var ett tag sen nu. Jag var och tränade i mitt gamla stall där jag har mina tävlings kompisar som är på samma nivå och någon är lite högre när jag och Maja tävlade. Super kul att få vara med på träningarna där igen! Vi jobbade först lite på trav bommar på serpentider sen las de upp till cavaletti bommar. Och Maja var lugnast av dem alla! Haha ovanligt tyckte alla där,  När jag stod där var Maja helt galen och sprang och hoppade alltid i 120km/h !!
Sen jobbade vi mycket på de lite i galopp och lite annat smått och gott! Hon var lite motvillig i höger galoppen, hon vill lixom inte gå rakt, hon skjuter ut rumpan och galopperar lite i sidled.
Så vi har lite att jobba på där, Men annars kändes det väldigt bra. Hoppade en liten kombination på 50 kryss där jag skulle först komma på 3 galopp språng (de gick bra, maja blev vaken och pigg då!) Sen skulle vi komma på 3 igen men Maja körde på 2 ;) HAHAH! sists skulle vi ta på 4 och det gjorde hon väldigt bra det med! Är super nöjd med henne och medans de jag skrittade av så hoppade det andra kombinationen med lite högre en först och när dom hoppade 110cm-12cm blev maja helt spattig i benen och hon bara stod och hoppades på att de var hennes tur! Och jag blev rätt sugen jag med måste jag erkänna ;) ! Hoppas värkligen vi kommer ut med tävlingar till våren. Ser fram emot det vi ska ha revansch !

Maja fick prova en av Elsas sadlar efter som min ligger så dålig och den låg HELT PERFEKT! 
Anita är väldigt duktig på sadlar så jag litar på henne! Så det kanske blir den sadeln istället för stübben sadeln. Den är närmare och behöver inte fraktas 60 mil + att jag kan prov rida i den innan jag bestämmer mig! 

Fick tyvärr ingen grupp bild på oss 4 ponny tjejer efter träningen men de kommer! 
Så ni får nöja er med en bild från när jag och Maja debuterade 95cm 2010 ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar