fredag 19 oktober 2012

Hubertus Jakten !

Dags i år igen!
Förra året fick jag möjligheten att uppleva min barndoms dröm, att vara med i en Hubertus jakt! Det var något alla pratade om när jag var liten som alla ville göra men det hade slutat i vårt län. Men förra året fick jag en frågan om att vara med och såklart tackade jag ja . Jag och Maja åkte ut och hade det otroligt  roligt med bra ridvägar och härliga människor ! 
I upploppet kom spänningen. hela marken dundrade under Majas hovar och vi kom först upp och tog svansen! Det är en av de finaste stunderna jag har i minnet med Maja! 
Och inte bara att jag fick vinna en Hubertusjakt var stort nog så var tidningen där och jag och maja fick ett helt uppslag i FF & DD ! En helt otrolig känsla !
Men nu när Maja blev skadad var jag helt 100 % att jag inte skulle kunna vara med i år... Men nu är vi redo att försvara förra årets seger! 

Att göra idag inför imorgon:

* Tvätta Maja helt!
* Sätta i brodd i skorna
* Puttsa alla saker 
* Sätta ihop mitt röda träns (om jag hittar delarna)
* Tagga! Tagga! Tagga!'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar