söndag 21 oktober 2012

Hubertus igen!

Först vill jag säga TACK till alla som var med och hjälpte till i Hubertus trots det dåliga vädret!

Det började bra med inget regn och roligt folk! 2 av mina nära vänner var med på sina hästar en stor häst och en ponny. Man börjar med ett upprop sen skrittar man iväg mot Olsbacka.
Efter bara några meter när vi börjat trava så började maja slå med bakbenen och jag trodde ju direkt att de var något fel men de var som tur var bakskydden som Maja började tappa och sparkade av sig ;) Så vi fick hoppa av och sätta om dem sen red vi vidare! Maja kändes Skit bra hela tiden! Hon gick fint med kroppen i alla gångarter och jag tror det var bra för Maja att gå så den här turen. Vi hade en riktigt bra känsla och samspel Hela ritten, kändes as bra! Men turen är verkligen låååång innan första stoppet.. vi red säkert 1-2 timmar innan vi kom fram för vägarna var leriga och de var blött när vi inte red på grus.. När vi kom fram dit så möttes vi av glada funktionärer som delade ut kexchoklad och festis! Super bra var det för man va helt slut! och hästarna fick dricka vatten. Sen fortsatte vi 2 km till Wirkesbacka gård för Punch-stopp och  plock mat ! Då var Maja helt blöt av svett, hon har ju sådan brutal vinter päls ! Men energi hade hon kvar och benet var bra så vi fortsatte mot upploppet. 
Sista biten var vi alla trötta men kämpar glöden fanns kvar!
Upploppet förra året vann vi överlägset för Maja sprang så otroligt snabbt så vi hann sakta in och fånga den men i år var det 3 grymt snabba ponnys! Maja var en av dem!
MEN VILKET UPPLOPP! 
Känslan att bara dundra fram och känna marken skaka är något man inte kan beskriva.
Sen när jag kände att Maja blev lite snabbare så jag precis kunde nå svansen.
Och nu, för andra året i rad är vi Hubertusjakt vinnare! Duktig Majs!! 
Är så stolt över min ponny så det går inte att beskriva!

Och vilka fina priser ! I år var det sponsrat av Bodyshop och en Häst butik !
Åter igen TACK TACK TACK för den fina tävlingen! 
Kommer lägga ut en film och fler bilder och en film från upploppet senare :)
Efter Jakten 

Hederspris

Hederspris


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar