torsdag 4 april 2013

Blogg torka!

Shit!

Jag har tänkt hela förmiddagen på något jag kan blogga om och jag kommer inte på någonting alls! 

Ska jag kanske lägga upp några gamla roliga bilder? 

Tipps?

Saker jag lägger märke till på tävlingar ? 

Rid utrustning jag inte tror på ?

Öm ja, jag gör ju inget annat än att koka macaroner så jag gör väl de ? ok !


Lite bilder va det ja! Här är ju några :




Tipps:

Ett tips från mig!

Och det är nog ett av det bästa jag kan ge! Att ALLTID rida med musik!
Inte i lurar för man måste kunna höra hästens andetag eller om något skulle hända.
Rid med mobilen i fickan med musik på eller radio/musikanläggning.

Det är väldigt bra för hästarna att vänja sig med det tills de ska ut på tävlings banorna!

Saker jag kan lägga märke till på tävlingar:

Jag syftar lite på saker jag stör mig på.

Och det är några saker som tar priset!

1. Ryttare som inte kan höger regeln på fram ridningen/framhoppningen

2. Häst mammor & pappor. Dom som står och skriker åt sina barn hur de ska göra och skäller och tror veta precis allt! Föreldrar som peppar och ger beröm till sina barn- INGET EMOT men just arga så kallade häst mammor!

3. Tävlingar/klubbar som inte ropar upp eller har funktionärer vid fram ridningen & framhoppningen som säger vem som är inne på banan och vem som är efter! För när sådant blir dåligt är det svårt att veta själv när man ska in.


Utrustning jag inte tror på.

Bettet Gagbett är ett bett jag inte förstår mig på alls hur folk kan använda, ska inte dra alla över en kam men. 
Många gnäller på att Pessoa åker så högt i munnen och aldrig har ett 'stopp' men vad har då inte detta bett. ryttaren kan ' dra' hästen ända upp till ögonen om den skulle vilja det, pessoa tar stopp efter 90° , öm det gör inte det här. 


Så här menade jag med att '' det tar inte stopp''


Pessoa bett, som ni ser den övre ringen sätter stopp för bettet efter 90 ° och tar inte så hårt i nacke och mun.

Så ! 

Nu har ni något att läsa idag med, Imorgon får ni lite läsning om hoppträningen!

1 kommentar: