onsdag 3 april 2013

Hos Jonna & Majsen

Gud vad skönt det vara att åka och hälsa på henne, har saknat henne så !

Var faktiskt lite orolig när jag åkte att Maja skulle vara lite ' Deppig' som hon kan bli ibland.
Men inte de nej! Maja verkade stor trivas och så fort jag klev ut ur bilen och gick fram till henne i stallet var det som om hon sa :
- Men ööj, HeeeYY de är ju du!! Tjenare , vart har du varit någonstans?! :D
Och fick en dunk upp i magen och ett gnugg i ansiktet och en slick på kinden av henne !
HAhAH min lilla polle det, fina tjejen!
Jonna har ju haft lite problem  med att hon stegrat och jävlats. fick se en film på det, som hennes mamma lyckades få med och jag kände direkt igen det och vi har lagt upp en plan för att lösa det! :-)

Vi red till padocken som kanske låg 2 km bort. 
Red på vanligt 2-delat, hon var spänd och stressig , men väl inne på banan lyckades jag få henne mer avslappnad och efter några minuter till så gick hon stadigt och bra på tygeln. 
Den skillnaden jag kände på henne var att hon var obalanserad, hon vinglade vill säga. 
Och det beror på att Jonna rider mer med tyglar och röst än så mycket som Maja kräver med sits och skänkel, så det fick Jonna sedan hoppa upp och jobba med sen och då gick Majsen på bra! Hon försökte resa sig lite med mig men hon han knappt upp så var hon nere igen, eftersom jag höll emot henne. Jag red henne lite barbacka för jag ville känna hur hon gick i ryggen osv.. 

Hon försökte inte ens stegra med Jonna idag eller ens ha det i tankarna och vi la upp ett schema till dem och bestämde att jag ska komma dit minst en gång till den här veckan ! :)

Efter idag känns det bättre än sist jag åkte. Jag vet att Maja har det bra och dom tar hand om henne så väl! Och är inte egoistiska på något sätt att de ska iväg och träna för fullt eller så utan dom vill att Maja ska få känna sig hemma först innan allt drar igång! 

Inne i stallet

Jag och Majsan

Maja & Jonna precis när hon hoppat upp

& Efter att hon ridit ett litet pass för mig, på hängande snodd(ifall hon skulle få för sig nå tok)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar