onsdag 3 april 2013

Provridning på Powie

Hej,
Jag har inte skrivit hur det gick med Powie som jag var och provred för en vecka sedan, så gör det nu.
Hon var en riktigt fin ponny, fin skritt & Trav.  Fint uppbygd och ja en fin ponny helt enkelt!
Hon var först väldigt lätt riden och böjde fint på nacken och gick rakt och höll tempot. När jag sedan började ställa mer och mer krav på henne så kom det fram lite sidor jag inte gillade.
Det VÄRSTA jag vet att hästar kan göra är att rycka tyglarna ur handen. Och det gjorde hon mycket, hon tog inte galopp skänkeln alls utan började bara springa fortare i traven och slarvade med hela kroppen. Ägeren tyckte oxå hon såg lite oren ut i galoppen men det kände inte den nu varande fordervärden och jag kände inte mycket jag heller. Vet inte om det var de eller inte. Mot hinder vart hon lite ''glad'' och ville gärna hoppa men det gick ju inte att jämföra med Maja, hon drar ju verkligen mot hinder och hoppar med power! Powie mer kom på hinderet och hoppade.. va inte så mycket mer med det.
Med lite jobb tror jag att hon skulle bli riktigt fin men det gäller ju mycket också att komma överens med ägarna och det vet jag inte riktigt om jag skulle göra.  Tyckte absolut inte illa om dem men , ja ... kanske inte älskade dem heller. 

Så jag är inte så super sugen på henne, men vi får se.
Pappa filmade två korta snuttar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar