söndag 20 juli 2014

Blandat väder!

Började med en tur på morgonen med Velvet igår. 
Eftersom hon varit så sjukt tittig den här vecka så kände jag att det krävdes om det ens ska gå att komma till Avesta i helgen .. På oveträningen tittade hon på vanliga trav bommar och hoppade 150 över kryss... 
Vi red igenom bostads området källviken och sedan in vid skogen vid falu ridklubb och främby udde. 
Där finns en liten badplats för hästarna, en sluttning ner och sedan en strand på 3 meter. Hon började med att inte ens vara närmare än 10 meter... Så jag tänkte att bara vi kommer lite närmare är det bra. Men som jag är.envis. Så efter 20 minuter gick hon glatt i vattnet. Så fort hon nuddade vattnet förstod hon att set inte var farligt och tyckte de var roligt! 

Sedan på kvällen när jag skulle åka och ta in hästarna öppnade sig himlen. Det åskade , blixtrade och haglade. 2 träd påväg till stallet låg över vägen och blixten slog ner vid stallet precis när jag sprang in med hästarna .. Läskigt måste jag säga. 

Idag gäller markarbete på banan ! 
Med vatten mattor , läskiga bommar och hela köret! Men det blir ikväll när solen har lagt sig lite.
Sen ska jag träffa min lilla Julia asp! Som jag inser inte är så liten längre.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar