tisdag 29 juli 2014

Lång härlig kväll med hästen

Något jag ofta gjorde med Maja var att hoppa upp barbacka och rida en lång bit. Skritta långt sen lite trav och galopp.m

Något jag nästan aldrig gjort på Velvet. Jag tycker det ger ett bra samspel.. 
Så igår tränade vi hoppade upp och red anda bort till hinsnoret. Där blev vi inbjudna på fika hos fam Nymo! 
Tycker så fruktansvärt bra om den familjen, dom är som en liten extra familj! 
Marit bjöd på saft och melon vilken var skönt i värmen! Velvsan fick tugga på gräsmattan ;-) 

Sen en skön skritt tillbaka på 40-50 minuter, så pluss fika pause på 40 min så var vi ute i 2 timmar nästan.! 
Till aka i stallet hade Ida kommit, och vi har inte riktigt haft tid att ta igen de 3 år vi varit ifrån varandra så jag blev kvar i stallet och bara snackade till halv 10!! Jag sa till mamma att jag skulle vara hemma strax efter klockan 18... 

Det var en välbehövlig eftermiddag och kväll i stallet. Var längesedan nu, nu när Elsa inte är hemma så är det lite ensamt.. 

Hemma hos nymo tog jag och Velvet oss en boxnings match! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar