torsdag 3 juli 2014

Ponny eller Stor Häst?

Fick en fråga för någon dag sedan.
Om jag inte saknar att rida ponny/Maja ? 

Självklart saknar jag det. Jag saknar det väldigt mycket. 

Skillnaden är stor emellan ponny och storhäst. Framför allt på tävlingar.
På tävling med ponny lärde man känna de flesta och man var ju i snitt samma ålder och kunde lätt bli bra vänner. Man ligger på lite samma nivå. 


Idag tror jag den äldsta jag tävlar mot i min klass är 63 år. 
Det betyder att hon är 47 år äldre än mig och kanske 30 års mer erfarenhet. 
jag som Junior känner min väldigt ensam ute på banorna. Vilket blivit till att jag ser allt mycket mer som en tävling, jag jämför mig med fler och tar in minsta sak jag får höra som är på både gott och ont. 

Att rida ponny var mycket mer lekfullt. Mer adrenalin. Det var i alla fall så för mig på Maya. Inte bara för att hon var en galen ponny utan det var bara mer spänning i luften, men på ett roligt sätt. Det var blodigt ''lekfullt'' allvar! 


Något man märker är ju elegansen på storhäst som inte fanns hos ponny. 
Det var ' OK ' att sparka på och smacka högt om ponnyn var lite dum. Vilket jag inte sett än ända gång på storhäst tävlingarna. 

Vilket är roligaste då?

Ponny var ju roligare med tanke på att man hade mer gemenskap och hade kul med gänget. Och självklart roligare omhoppningar! ;)

Men storhäst känns mer allvarligt och som att man måste alltid prestera bra vilket jag tycker är lite kul. Jag rider bäst om jag har lite press på mig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar