lördag 30 augusti 2014

Toppen!

Idag gick Velvet verkligen på topp!
Så himla kul att hon börjar komma tillbaka efter att nu 2 veckor varit ganska trött och inte haft någon riktig arbetsvilja... Värmde upp på lite bommar och styrde och ställde igenom henne. Fick låna elsas dyon difference träns. Och tyvärr gick hon jätte bra på det... Fan. Så ska prova det några gånger till sen kanske jag får lov att köpa ett om hon går bra på de. För hon slängde inte med huvet en ända gång.. Vilket hon gör jämt annars! 

Hoppade lite små hinder först och tränade mest på min egen sits och hållning, Elsa var med och tjatade på mig. . Jag börjar äntligen se ut som en normal ryttare igen, haft sådan fågel period så det är hämskt... Hoppade en oxér och räcke med vatten matta och en liten kombination, sen när vi jobbat på de men främst med mig höjde vi upp till 120. Elsa har lyckats övertala mig att åka och tävla Gagnef den 7:e som är en nationell 120, ska bli skit kul! 
 Och vi hoppade en helt perfekt runda! Har aldrig varit så bra som den rundan. Så sjukt kul! 
Sen bara för att jag ska få lite perspektiv och för att jag ska sluta tro att "jag inte klarar det" så höjde vi upp oxen, jag trode den låg på 130 då men det var tydligen 145... HAHA! Och hon hoppar det lätt som en plätt! Aa så fin hon är min Velvet! Träningen börjar ta sig! 
Ni ska såklart få film på det men det kan ta lite tid , sorry! 
Men här är några bilder så länge!

1 kommentar: