måndag 29 september 2014

Tävlingen igår!

Hej på er!
Blev stressigt och hade 10 mi uter innan jag skulle starta när jag kom, och premiär på hackamoore på ute tävling. Stressade och ofokuserade.. Velvet hoppade fint på framhoppningen men krånglade lite på oxern.. Dock var det helt mitt fel då jag la på tok för mycket tryck mot hindret och hon blev då osäker och hoppade lite nära.. Inne på banan blev det hackigt och sen klantig som jag är hoppar jag fel hinder.. Insåg det något språng innan men ville inte dra tag i henne så att hon skulle bli skrämd av det. Men sista språnget var super fint!

Var arg och ledsen och ville inte starta 110. Mn efter någon timmes tänkande så bestämde jag mig för att rida den. Med lång framridningen och han verkligen tänka igenom allt och då hoppade hon väldigt fint utan tvek igenom hela banan. Tröck av henne fel på ett hinder och då rev hon, men den missen lägger jag helt på mig själv. 

Lite upp och ner tävlings dag men är ändå nöjd över andra klassen! Hon var tillbaka i sitt rätta jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar