lördag 27 september 2014

Är hon den för mig?

Har funderat ganska mycket. Och det är kring velvet..
Nu spekulerar jag självklaart, Men tanken har slagit mig..

Jag tycker väldigt mycket om Velvet och hon har lärt mig och utvecklat mig mycket detta år jag haft henne. Jag har lärt mig hur det egentligen ska kännas, vilket tempo som är rätt och vad inebörden av '' hinderklok häst'' är. 
Att fått haft en trygg häst har varit skönt. 
MEN. är det verkligen en sådan häst jag ska ha? Jag gillar mer fart och fläckt med kvicka ben och otroligt mycket attityd! Det är dem jag verkligen fastnar för, dom som ingen annan riktigt tycker om.. 
Velvet är ju inte en sådan typ av häst. Hon är lugnt trygg och säker. Alla älskar henne och hon är helt underbar i hantering. 
Det fick mig att tänka till lite, jag säger inte att hon ska säljas, eller att jag vill säljas henne. Men som galopp folk brukar säga '' En häst är alltid till salu'' 
Velvet skulle kunna utvecklas så långt med rätt ryttare. kanske är det jag eller kanske är det någon annan? 
Min Fina tjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar