måndag 20 oktober 2014

Underbar helg!

Helgen har varit helt fantastisk!

I fredags åkte jag och Elsa till stockholm och vandrade runt där och hade det super mysigt, gick lite på NK och andra fina butiker och gallerior. Sen gick vi och åt middag på restaurang. 
Helt enkenlt, Helt underbart att få ha lite '' girl time'' utanför stallet!

Vi åkte sedan och provred en ponny som var helt fantastisk!
Bland de finaste hästar jag sett.! Hoppas verkligen att den kommer hem till gården !
När vi sen kom hem på kvällen kom erik till mig och vi hade det jätte mysigt i soffan hela kvällen och såg på film och åt peppar kakor !

Vaknade upp och åkte till stallet och lastade hästarna mot gävle, dock var jag endast hästskötare men hade väldigt roligt !
Julia asp hade med sig sin ponny Star som skulle gå LA och Elsa hade med Victor som skulle gå LA & MsvB.

Båda nollade LA (fösta nollan för Julia) vilket var super kul. Båda gick upp i ledningen efter varandra, men med hårt motstånd så var det bara elsa som blev placerad och tog en 4:e plats.
Sen var det MsvB kvar och victor hoppade super, inne på banan lika så och Elsa red noga och snyggt för att nolla som hon också gjorde! In igen på omhoppning där det nu var höjt 5cm, och elsa var den ända som kom runt under 4 fel och tog hem klassen!!!! Helt otroligt bra!

Hem klockan 20:40 och jag hade inte ridit själv än,
Sadlade velvet och ställde upp en doggleg med två räcken, ett på 60cm och ett på 1m . Låg och rullade på det i 15 minuter med andra övningar också såklar. Hon hoppade helt fantastiskt och var så possetiv !
Höjde sen upp till 110-120cm och kom på dem 3 gånger och hon fortsatte att bara hoppa klockrent!
SÅ KUL att hon går så bra igen! Min fina velvet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar