torsdag 4 juni 2015

Saknar en tjejkompis

Legat hemma idag också och kollat på massa bilder på Velvan, min donna. 
Åh kom på att jag saknar henne rätt mycket. Vet dock att hon har det jätte bra på torpet i Stockholm hos Emil och Fredric, och mamma Lena. 

Velvet är nog den ''sämsta'' hästen jag haft när man räknar på stam, teknik och skicklighet. Men hon hade en vinnar skalle och ett 'GO' som hette duga. Hon skulle (med lite mer tid) kunnat gått 140 bara på ren vilja. Men allt ska ju matchas, och just nu var hon inte rätt för mig men utan henne hade jag inte ens kunnat lagt upp ett grund tänk med Wille. 

På ett år ganska exakt gick vi från att hoppa klubbtävlingar på 80-90 nivå, Hon var då väldigt grön. Och under sommaren utvecklades hon otroligt fort och på hösten fick vi till och med en nolla i Nationell 120! Otroligt nu när jag tänker tillbaka på det.. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar