tisdag 30 juni 2015

Taiyo tisdag!

Idag fick Wille förtjänad vila och även lite putsade fötter och koll av skorna då han lyckats klivit av den 2 gr i trakterna.. 

Men däremot så åkte jag och red Taiyo och trimmade honom lite i det fina sköna sommar vädret! :-D 
Började med lite mjukgörande jogging och ställde och böjde honom både på spår och volter. Han kändes riktigt fin idag må jag säga. Bra fram för skänkeln, vilket jag tycker att han inte brukar vara hela tiden, ofta får man kicka till några gånger innan han riktigt vaknar och är med på noterna. Började med galoppen och där jobbade jag mycket, öka 10 steg, minska 10 steg osv.. Jobbade även honom lite på en 8-volt på bommar. Också för att få honom helt med mig. När han kändes fin på de gjorde jag även på vanlig volt länga sprången några steg, korta några sten, sedan byte och samma sak i andra varvet det var riktigt kul att jobba med honom idag! 
Och nu på kvällen har jag varit ut med båten med bror, vän och pojkvän, riktigt bra dag ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar