fredag 24 juli 2015

Min nya pärla!

Red även Chardonnay idag (Kjellbergs 4-årig) 
Hoppade upp och det förta som händer här två rejäla bock språng rakt upp i luften. Men ingen skada skedd, jag satt så bra så slapp åka i backen ;-) 
Idag provade vi att rida ute på banan och även med mitt micklem träns. Och både jag och Mathilda tyckte hon blev mycket bättre, och stabilare med huvudet hon röck eller ruskade inget alls. 
Hon var jätte fin hela passet, gick i en rätt stadig form när jag bad henne om det och bet inte i bettet som igår (bytte även bett till ett i metall istället för Nova) 
Vi jobbade mycket trav och att hon bara ville jobba fram och sedan söka sig nedåt och vilken ENORM skillnad sedan igår! Provade även ett varv i galopp och även där var hon cool lugn och riktigt stabil om man jämför med hur vinglig hon var igår.

Är riktgt imponera av den hästen hur fort hon lär sig och förstår. Tycker väldigt bra om henne!! "Min" ny lilla prinsessa, hon är klara tjej favoriten just nu ! 
Lite bilder från idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar