fredag 24 juli 2015

Torsdag!

Igår torsdag så Dick jag chansen att rida Amanda och Mathilda Kjellbergs 4-åriga unghäst Chardonnay. Som stått hos Jon ett tag då den varit rätt vild av sig men är nu tillbaka på marken (bokstavligen) ;-)
Red henne i ridhuset och de var otroligt ovant. Hon var ostabil och flaxade och "högg" med huvudet. Både i skritt och trav, efter 20 minuter Blev hon lite bekvämare och trampade på i samma takt och sökte si ner lite till och från. Och sista 5 minutrarna kunde hon nästan hålla sig lägre avslappnat med huvudet och blev mycket finare genom hela kroppen! 

Efter det så åkte jag till Taiyo för ett kort trimm pass. Och HJÄLP vad fin han var!! Han var as dryg första 3 minutrarna jag började jobba honom men efter det släppte han helt och blev otroligt fin. Höll sig i en perfekt form. Det är lätt att han hamnar underhand. Och vi gjorde riktigt fina övergångar mellan alla gångarter. Var riktig roligt att få rida han när de gick så bra. Jag stärkte mitt självförtroende lite oxå! 
Chardonnay på bild 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar